کالای چوب سلطانی

آدرس شعبه های کالای چوب سلطانی :

شعبه 1 : میدان بسیج (فلکه فرودگاه قدیم)، خیابان شهید حراف، روبه روی کوچه 2
شعبه 2 : شهرک صنعتی، میدان اول، بلوار کارگر جنوبی3"

کالای چوب سلطانی تامین کننده کدام برند هاست؟

AGT
PACKCHOOB
KIMAK
XTRA
و غیره
کالای چوب سلطانی
اخبار و مقالات ترمو وود چیست و چه مزایایی دارد

ترمو وود چیست و چه مزایایی دارد

ترمو وود چیست و چه مزایایی دارد
شناسه خبر : 44 - مورخ : 18 مرداد 95 - 07:54
دسته بندی : مقالات
چکیده :
در این مقاله به بررسی ترمو وود و مزایا و مشخصات فنی آن پرداخته شده است.
ترمو وود-Thermowood

مشخصات کلی ترمووود :

ترمووود یکی از روشهای تیمار گرمایی چوب است و از آن جهت که در روش ترمو از هیچگونه مواد شیمیایی برای تیمار چوب استفاده نمی شود در جهت بهبود کیفیت چوب از آن به کار می برند و دامنه کاربرد آنها نیز بسیار وسیع است.
افزایش مقاومت چوب در برابر تغییر ابعاد در شرایط متفاوت رطوبتی، خاصیت عایق حرارتی، مقاومت در برابر پوسیدگی و هوازدگی و همچنین کاهش تغییر شکل ناشی از رطوبت و ایجاد رنگهای جدید و شبیه به چوبهای مناطق گرمسیری استوایی از مزایای ترموود هستند.
چوب‌های ترمووود به علت فرآیندی که در این جریان طی می‌کنند دارای خصوصیات ویژه ای می‌شوند که آن‌ها را به بهترین گزینه برای نمای بیرونی و داخلی ساختمان تبدیل می‌سازد .

مزایا :

  • افزایش مقاومت چوب در برابر تغییر ابعاد در شرایط متفاوت رطوبتی
  • عایق حرارتی
  • مقاومت در برابر پوسیدگی و هوازدگی
  • کاهش تغییر شکل ناشی از رطوبت

مشخصات فنی :

ترمو چوب دارای ۲ روش استاندارد تولید Thermo-S و Thermo-D می باشد . حرف S در Thermo-S مخفف کلمه Stability یا پایداری است . محصولات این روش ، بین ۶ الی ۸ درصد بسته به میزان رطوبت محیط ، تغییر ابعاد یا تورم خواهند داشت . گونه های سوزنی این محصولات برای استفاده در اجزای داخل ساختمان ، اتصالات در محیط خشک ، مبلمان داخل ، سونا ، اجزای درب و پنجره و گونه های پهن برگ برای اتصالات در هر آب و هوا ، مبلمان ، کف پوش ، سونا و مبلمان فضای سبز توصیه می گردند.
حرف D در Thermo-D مخفف کلمه Durability یا دوام است . محصولات این روش، بین ۵ الی ۶ درصد بسته به میزان رطوبت محیط تغییر ابعاد یا تورم خواهند داشت . گونه های سوزنی این محصولات برای استفاده در نما و دیوار، درب های بیرونی ، پشت پنجره ، سونا ، حمام و سرویس بهداشتی ، کف پوش و مبلمان فضای سبز و گونه های پهن برگ برای تمام مصارف مشابه نوع S با رنگ تیره تر توصیه می گردند.

فرآیند ترمووود را می توان به سه فاز اصلی تقسیم کرد :
فاز 1: افزایش دما و خشک کردن در دمای بالا
با استفاده از حرارت و بخار، دمای کوره به سرعت افزایش مییابد تا به سطح 100 درجه سانتی گراد برسد. پس از آن حرارت به طور متوازن فزونی مییابد تا به میزان 130 درجه سانتی گراد برسد. در طی این مدت خشک شدن در دمای بالا رخ می دهد و رطوبت موجود در چوب تقریباً به حد صفر تنزل می یابد.
فاز 2: ترمووود
وقتی خشک شدن در دمای بالا اتفاق افتاد حرارت داخل کوره به میزان معینی افزایش می یابد. وقتی که دما به سطح هدف رسید بسته به کاربرد و مصرف نهایی به مدت معینی ثابت نگه داشته میشود.
فاز 3: خنک کردن و تنظیم رطوبت
مرحله نهایی کاستن حرارت با استفاده از سیستم های اسپری آب می باشد. هنگامی که دما به میزان معینی رسید، رطوبت دهی مجدد اتفاق می افتد تا میزان رطوبت چوب را به سطح قابل استفاده یعنی 7-4% برساند

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی آپارات-کالای چوب سلطانی
119
3
7144


برچسب ها:
#ترمو وود #Thermowood


نظرات کاربران:
افزودن نظر جدید
اخبار و مقالات