کالای چوب سلطانی

آدرس شعبه های کالای چوب سلطانی :

شعبه 1 : میدان بسیج (فلکه فرودگاه قدیم)، خیابان شهید حراف، روبه روی کوچه 2
شعبه 2 : شهرک صنعتی، میدان اول، بلوار کارگر جنوبی3"

کالای چوب سلطانی تامین کننده کدام برند هاست؟

AGT
PACKCHOOB
KIMAK
XTRA
و غیره
کالای چوب سلطانی
اخبار و مقالات مهمترین خواص چوب در دکوراسیون

مهمترین خواص چوب در دکوراسیون

مهمترین خواص چوب در دکوراسیون
شناسه خبر : 39 - مورخ : 23 تیر 95 - 07:40
دسته بندی : مقالات
چکیده :
امروزه هم چوب در کنار سایر مواد و متریال های مصنوعی، هنوز نقش قابل توجهی در دکوراسیون منزل ایفا می کند که بیشتر جنبه های خلق زیبایی آن مورد توجه است. اما همان طور که گفته شد، استفاده از عناصر طبیعی نظیر چوب علاوه بر کاربردی که می تواند با آفرینش زیبایی در منزل داشته باشد، به دلیل آنکه جزو عناصر طبیعی محسوب می شود، می تواند در خلق فضایی مطبوع، بر سلامت جسم و روح انسان موثر باشد.
مهمترین-خواص-چوب-دکوراسیون

این روزها مواد و اشیایی که با استفاده از متریال های مصنوعی ساخته و پرداخته شده اند، اغلب به عنوان رایج ترین و شیک ترین لوازم و ضروریات دکوراسیون منزل در آپارتمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند .
استفاده از این مواد و وسایل که با مواد مصنوعی و بعضا شیمیایی تهیه شده اند و رواج کاربرد آنها به اندازه ای است که اغلب ما فراموش کرده ایم یکی از راه های رسیدن به آرامش در فضای منزل و کمک به تندرستی در کنار پیشگیری از بروز امراض مختلف، کاربرد عناصر طبیعی در محیط منزل است . بازگشت به قرن ها پیش یعنی زمانی که انسان تنها با هدف برپایی سرپناه اقدام به ساخت مسکن می کرد، نشان می دهد در آن زمان ۱۰۰ درصد مصالح و موادی که انسان برای ساخت منزل مورد استفاده قرار می داد، از عناصر طبیعی تشکیل می شد. در این میان چوب نقش قابل توجهی در احداث سرپناه انسانی داشت. چوب علاوه بر کاربرد در ساختن مسکن های اولیه، همچنین مهم ترین ماده برای ساخت وسایل داخلی منزل هم محسوب می شد. امروزه هم چوب در کنار سایر مواد و متریال های مصنوعی، هنوز نقش قابل توجهی در دکوراسیون منزل ایفا می کند که بیشتر جنبه های خلق زیبایی آن مورد توجه است. اما همان طور که گفته شد، استفاده از عناصر طبیعی نظیر چوب علاوه بر کاربردی که می تواند با آفرینش زیبایی در منزل داشته باشد، به دلیل آنکه جزو عناصر طبیعی محسوب می شود، می تواند در خلق فضایی مطبوع، بر سلامت جسم و روح انسان موثر باشد. اما، چوب هم مانند سایر اشیا و موادی که در دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار می گیرد، دارای خواص و ویژگی هایی است که بد نیست قبل از اینکه به کاربرد آن در دکوراسیون آپارتمان مسکونی خود بیندیشید، نکاتی درباره آن بدانید. کارشناسان و متخصصان دکوراسیون مهم ترین خواص چوب را این گونه تعریف می کنند :

چوب رنگ های مختلفی دارد، اما اغلب طیفی از قهوه ای در آن به چشم می خورد رنگ قهوه ای در ترکیب با سایر رنگ ها حالت های مختلفی را برای کاربر تداعی می کند. چوب های تیره رنگ در کنار رنگ های گرم پرمایه مانند زرشکی ترکیبی وزین و حرفه ای می سازند که در دکوراسیون دفترهای اداری یا اتاق کار در منزل کاربرد زیادی دارد. اتاقی که ست میز و صندلی آن از چوب تیره رنگ با روکش زرشکی در کنار پرده هایی با زمینه زرشکی و گل های قهوه ای و تور کرم چیدمان شده همه را مبهوت جذابیت خود می کند. چوب هایی با رنگ های میانه مانند قهوه ای، شکلاتی و گردویی نیز در کنار رنگ های سردی همچون آبی فیروزه ای و سبزآبی ترکیباتی شاداب، ملایم، آرامش بخش و مناسب برای محیط های خانوادگی، تفریح و استراحت ایجاد می کنند. رنگ هایی که در کنار هم تداعی کننده قایقی چوبی در کنار امواج دریایی کم عمق و آبی هستند .
استفاده از این ترکیب ذهنی، انسان را آرام کرده و بدن را به سکون دعوت می کند. نشستن بر روی یک مبل راحتی و تماشای تلویزیون در تعطیلات آخر هفته در ویلایی با کف چوبی به رنگ گردویی، دیواری از چوب نارون کرم مایل به زرد، پرده های راه راه آبی کم رنگ و پررنگ و روکش مبلمان آبی با طرح سبز رنگ، می تواند به خوبی آرامش را به افراد انتقال دهد. چوب های روشن زرد مایل به صورتی، کرم و سفید مایل به زرد از پراستفاده ترین چوب ها هستند. اگر خلاقیت و جسارت نداشته باشید، شاید این رنگ ها را بدون معنای خاصی در کنار هم بگذارید، اما اگر کمی جرات به خرج دهید و این رنگ ها را با رنگ های گرم ملایم همنشین کنید، نتایج بهتری می گیرید. یک سرویس ناهارخوری ساده شش نفره بدون منبت کاری از جنس چوب راش همراه با یک رومیزی کتان اخرایی و قالیچه قرمز، فضایی آرام و در عین حال با نشاط می سازد . می توان چوب راش یا افرا را در کنار چوب گردو یا چنار تیره رنگ قرار داد و ترکیبی کلاسیک ساخت که برای محیط های پذیرایی و مهمان خانه علاوه بر سنگینی و وقار، راحتی را نیز القا می کند .
اگر می خواهید خانه تان آرام باشد
محیط پوشیده از چوب، صداهای منتشر شده را به صورت ملایم جذب کرده و سپس منعکس می کند. این کار از پیچیدن صدا جلوگیری و همچنین اختلاف طول موج ها را در آن محل تعدیل می کند. چوب های خشک و سبک مانند کاج صدای زیادی در هنگام راه رفتن با کفش ایجاد کرده و چوب های سنگین و متراکم مانند گردو و بلوط صدایی خفیف و گنگ منتشر می کنند. این صداها را می توان در کاربری های مختلفی به زیبایی به کار گرفت و به عنوان عاملی دینامیک و متغیر در دکوراسیون گنجاند .
شکنندگی دربرابر فرسایش کم
ضریب سختی چوب پایین است و در برابر موادی همچون سرامیک و سنگ، جسمی بسیار نرم محسوب می شود. اما در عین حال به علت خاصیت ارتجاعی و بافت آونددار، فرسایش آن بسیار کم است. بنابراین چوب مصالحی مناسب برای مبلمان و پوشش های داخلی خانه است، زیرا علاوه بر مسائل زیبایی شناسی، موجب افزایش ایمنی به خصوص برای کودکان و سالمندان می شود. به راحتی می توان اثر ضربه بر روی دسته صندلی فلزی و چوبی و همچنین کفپوش سنگی و چوبی را مقایسه کرد .
مناسب برای سرما و گرما
ظرفیت حرارتی در چوب به گونه ای است که نوسانات دمایی آن بسیار کمتر از سایر مواد و متریال ها است. کف ها و مبلمان چوبی به ندرت در سرمای زمستان آن قدر سرد می شوند که نتوان لمس شان کرد. اما برعکس، یک کف سرامیکی در خانه ای گرم هم ممکن است سرد باشد و برای راه رفتن روی آن نیاز به جوراب و پاپوش است .
متریالی انعطاف پذیر
امروزه چوب را به اشکال گوناگون می بینیم. تخته، الوار، تخته چندلایی و روکش، اینها حالت های معمول چوب هستند که ما در اطراف خود می بینیم. مبلمان، دکور، کابینت، مجسمه، گلدان و حتی قاشق و بشقاب را از چوب می سازند. انواع کمد و کابینت از چوب و تخته چندلایی ساخته می شوند که در برابر آب و حشرات بسیار مقاومند. حالت هایی از چوب نیز وجود دارند که کاربرد آن ها خاص تر است. این انعطاف بالا باعث می شود بتوان چوب را به اشکال گوناگون و برای هر نوع فضایی مورد استفاده قرار داد. علاوه بر این، برخی چوب را مدتی در رنگ شناور می کنند و رنگ دلخواه شان را به بافت آن می دهند. در این حالت بافت نرم چوب رنگ بیشتری به خود می گیرد و اشکال زیبایی خلق می شود .
بازی با نور
سطح چوب را می توان به روش سند بلاست برجسته کرد و با رنگ و نورپردازی، پرسپکتیوی بدیع در آن به وجود آورد .

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی آپارات-کالای چوب سلطانی
120
3
6983




نظرات کاربران:
افزودن نظر جدید
اخبار و مقالات